Всі новини
Сортування:

Оприлюднено

Як відновити свідоцтво про шлюб? Дублікат свідоцтва про шлюб

Втрата свідоцтва про шлюб може стати досить неприємною ситуацією, але не слід панікувати, оскільки цей документ можна відновити.

У цій статті розглянемо, як відновити свідоцтво про шлюб, видане в Україні, а також які вимоги існують відповідно до законодавства.

Свідоцтво про шлюб може бути втрачене через різні обставини, а саме: загублене, вкрадене, пошкоджене чи зіпсоване тощо. Часто, через оформлення документів за кордоном нам необхідна його апостилізація. Апостиль не ставлять на свідоцтво про шлюб радянського зразку, необхідно отримати повторне, нового зразку.

Відновити свідоцтво про шлюб можна тільки на території країни, де його було зареєстровано.

Якщо шлюб було зареєстровано на території України чи бувшої УРСР, то Ви можете звернутися до будь-якого відділу РАЦС та отримати повторне свідоцтво. З огляду на те, що в Україні існує єдиний реєстр актів цивільного стану, то робота РАЦСів наразі централізована, що дає змогу не прив’язуватися до реєстрації місця проживання та/або фактичного місця проживання. Якщо Ви проживаєте за кордоном, то Ви можете звернутися за такою послугою до Консульства України.

При цьому Вам необхідно звернути увагу на наступний нюанс.

Якщо Ви подаєте запит на отримання повторного свідоцтва про шлюб до РАЦСу, який здійснював реєстрацію шлюбу, то отримання повторного свідоцтва відбудеться в якнайшвидший термін.

При отриманні повторного свідоцтва з іншого регіону України така послуга буде надаватися довше, оскільки РАЦС повинен дати відповідний запит до регіону, де видавався первинний документ.

Зверніть увагу: послуга недоступна на тимчасово окупованих територіях та в зонах активних бойових дій.

Головний принцип – паперовий архів зберігається за місцем реєстрації шлюбу.

Якщо Ви хочете отримати повторне свідоцтво про шлюб, який було зареєстроване на території бувшого СРСР, то необхідно дивитися в якій із республік відбувалася реєстрація. Відповідно, туди необхідно робити запит по законодавству країни до якої він спрямовується.

Якщо ж реєстрація шлюбу відбувалася в посольстві бувшого СРСР та території Албанії, Болгарії, Німецької Демократичної Республіки, Польщі, Румунії, Угорщини та Чехословаччини, то після розпаду СРСР весь архів про такі записи актів цивільного стану був переданий до Москви. Тому отримання інформації для повторного свідоцтва потребує індивідуального звернення.

Окремо слід зазначити, що 27 грудня 2022 року Україна зупинила дію Конвенції про правову допомогу і правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах, вчиненої від імені України у м. Мінську 22 січня 1993 року у відносинах з російською федерацією та республікою білорусь. Тому, із вказаного часу будь-які документи з цих країн мають правове значення на території України лише після їх апостилювання відповідно до Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів, 1961 року, яка є чинною у відносинах України з росією і білоруссю.

Офіційні документи, видані в Україні, для використання в росії та білорусі підлягають також засвідченню апостилем відповідно до вимог чинного законодавства України.

За загальним правилом, для відновлення свідоцтва про шлюб в Україні необхідно підготувати певний пакет документів:

  • Заява про відновлення свідоцтва (можна написати на місці у відділі реєстрації актів цивільного стану (РАЦС)).
  • Документ, що встановлює особу (паспорт громадянина України або іншого виду, що засвідчує особу).
  • Якщо є такий, то копія втраченого свідоцтва про шлюб (її наявність прискорить процес).
  • Документи, що підтверджують зміну прізвища (якщо змінювалося прізвище після реєстрації шлюбу).
  • Квитанція про сплату держмита.

Зазвичай, процес обробки Вашої заяви займає від 5 до 15 днів. Проте в окремих випадках термін може варіюватися.

Отримати повторне свідоцтво про шлюб Ви можете онлайн через «ДІЮ», оффлайн особисто, через представника по довіреності чи за допомогою послуг адвоката.

Відновлення свідоцтва про шлюб – це досить простий процес, якщо знати порядок дій та вимоги законодавства. Дотримуючи вказані рекомендації, Ви зможете швидко відновити документ і не стояти перед правовими труднощами у будь-яких справах, де потрібен шлюбний статус.

Якщо вам потрібно отримати дублікат свідоцтва про шлюб чи апостиль на свідоцтво про шлюб звернутися до адвокатів Юридичної компанії «Перша юридична» , заповнивши форму заявки на нашому сайті або просто, зателефонувавши нам за телефоном: +38 (044) 35-35-164, +38 (067) 306-89-89, +38 (063) 45-85-448, +38 (099) 367-89-89.

Оприлюднено

Продаж нерухомості в Україні у військовий час: важливі аспекти і рекомендації

Війна в Україні принесла численні виклики, які вплинули на всі аспекти життя, в тому числі й на ринок нерухомості. Продаж квартири під час військових дій може здатися складним завданням, але з правильними знаннями та підготовкою цей процес може бути успішно реалізований. У цій статті ми розглянемо важливі аспекти та рекомендації щодо продажу квартири в умовах військового часу.

Перш ніж виставити квартиру на продаж, необхідно провести оцінку її ринкової вартості. В умовах війни ціни на нерухомість можуть коливатися через зміни в попиті та пропозиції. Рекомендується звернутися до професійних оцінювачів, які мають досвід роботи в даній ситуації, щоб отримати об’єктивну оцінку. Оцінка квартири проводиться спеціальними оцінювачами, які мають відповідні дозволи та сертифікати. Вона повинна бути внесена до єдиної бази даних звітів про оцінку Фонду державного майна України.

Переконайтеся, що всі документи на квартиру в порядку, а також що Ви маєте право на продаж. Для здійснення аналізу правовстановлюючих документів краще звернутися до юристів з нерухомості у Києві, які проаналізують чинність документів та їх реєстрацію на час набуття нерухомості у власність. Перевірять наявність Вашого права власності на квартиру та його підтвердження державою, необхідність згоди другого з подружжя для розпорядження майном, відповідність документів технічним характеристикам майна та інші істотні умови, необхідні для укладення правочину.

Уточніть усі юридичні нюанси, пов’язані з можливими обмеженнями на продаж нерухомості під час війни. Наприклад, у деяких випадках можуть бути затримки в реєстрації права власності або обмеження права на виїзд.

З огляду на військову ситуацію, традиційні канали продажу можуть працювати не так ефективно. Ось кілька стратегій, які можуть допомогти:

  • Онлайн-платформи: Використання інтернет-ресурсів для розміщення оголошень про продаж нерухомості.
  • Соціальні мережі: Використовуйте соціальні медіа для поширення інформації про продаж.
  • Ріелтори: Залучення професіоналів, які мають досвід роботи в умовах кризових ситуацій.

Забезпечте безпеку під час організації оглядів квартири. Можливо, варто проводити огляди в дні та години, коли існує менша ймовірність обстрілу або небезпечних ситуацій. Також розгляньте можливість відео-оглядів, щоб потенційні покупці могли ознайомитися з квартирою дистанційно.

Розуміння ризиків є важливою частиною процесу. Постійно стежте за новинами та змінами в ситуації країни, оскільки це може впливати на попит та ціни.

Необхідно пам’ятати, що договори щодо продажу або купівлі нерухомого майна не можуть посвідчуватись будь-яким нотаріусом на території України, а виключно за місцем знаходження самого об’єкту, або за зареєстрованим місцем проживання покупця чи продавця.

Наразі важливо окреслити обмеження на купівлю майна в тих, хто має зв’язок з державою-агресором.

Так, постановою КМУ №164 “Про деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану”, чітко вказує, що незавершені нотаріальні дії за звернення осіб, що пов’язані з державою-агресором, які визначаються постановою КМУ №187, зупиняються. Якщо особа з переліку звертається за вчиненням нотаріальної дії, нотаріус має відмовити.

Згідно постанови № 187, такими особами є:

  • громадяни Російської Федерації, окрім тих, які проживають на території України на законних підставах;
  • юридичні особи, які були створені та зареєстровані відповідно до законодавства РФ;
  • юридичні особи, утворені та зареєстровані відповідно до законодавства України, але кінцевим бенефіціарним власником, членом чи учасником, який має частину в статутному капіталі від 10 і більше відсотків, якої є РФ, або громадянин РФ, крім того, що проживає на території України на законних підставах, або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації;
  • юридичні особи, що були створені відповідно до законодавства іноземної держави, в той самий час їх кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником, що володіє часткою в статутному капіталі від 10 і більше відсотків, яких є РФ, або ж громадянин РФ, крім того, що проживає на території України на законних підставах, або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації, у випадку виконання зобов’язань перед ним за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті.

Не допускається набуття права власності щодо майна, яке перебуває на територіях активних бойових дій та тимчасово окупованих рф територій.

Продаж квартири в Україні під час військового часу – це складний, але можливий процес. Залучення професіоналів для юридичного супроводу угод з нерухомістю, правильно підібрана стратегія і уважність до деталей можуть допомогти успішно реалізувати нерухомість навіть у непрості часи. Не забувайте про важливість законності угод і безпеки як для себе, так і для потенційних покупців .

Для більш детальної консультації юриста Ви можете звернутися до адвокатів Юридичної компанії «Перша юридична», заповнивши форму заявки на нашому сайті або просто, зателефонувавши нам за телефоном: +38 (044) 35-35-164, +38 (067) 306-89-89, +38 (063) 45-85-448, +38 (099) 367-89-89.

Оприлюднено

Як підтвердити статус критично важливого підприємства?

Підтвердити статусу критично важливого підприємства в умовах особливого періоду є надзвичайно актуальним для бізнесу. Набуття цього статусу дозволяє підприємству забронювати найважливіших працівників від мобілізації та оформити їм законну відстрочку.

Основним нормативно-правовим регулюванням порядку отримання статусу критично важливого підприємства є Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та Критерії та порядок (надалі – Критерії), за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76.

Відповідно до чинного законодавства, більшості підприємств для того, щоб отримати статус критично важливого, необхідно відповідати хоча б трьом критеріям. При цьому наступні два критерії є обов’язковими:

  • у підприємства встановлено відсутність заборгованості із сплати податків до державного і місцевих бюджетів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • розмір нарахованої середньої заробітної плати застрахованих осіб – працівників підприємства за останній календарний місяць становить не менше розміру мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5 (фактично 20 000 грн.), що підтверджується довідкою.

Третій критерій підприємство може обрати самостійно з-поміж шести інших. Найчастіше підприємства обирають критерій, що передбачає статус важливого значення для галузі національної економіки чи забезпечення потреб територіальної громади.

Після визначення з переліком критеріїв, підприємство звертається із заявою про надання статусу критично важливого та підтвердними документами до відповідного державного органу, який уповноважений приймати рішення. Який саме державний орган розглядає документи залежить від обраних критеріїв. Це може бути як Мінцифри або Мінекономіки, так і місцева військова адміністрація. До звернення також додається інформація про подання підприємством, установою, організацією в установленому законодавством порядку податкової звітності за останній податковий період.

Нормативний строк розгляду заяви про надання статусу критично важливого становить 10 (десять) робочих днів.

За результатами розгляду документів приймається рішення про відповідність або невідповідність критеріям. Рішення про невідповідність має бути обгрунтованим. Після оформлення рішення про відповідність критеріям, відповідна інформація вноситься до спеціальної бази, після чого заявник має право скористатися послугою «Бронювання військовозобов’язаних працівників» на порталі «Дія».

Звертаємо увагу, що після прийняття позитивного рішення, орган, який його прийняв, здійснює моніторинг такого підприємства та у разі потреби проводить перевірку відповідності підприємства Критеріям.

Зазначаємо, що підтвердження статусу підприємства, що є критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, здійснюється ним не рідше ніж один раз на рік.

У разі виникнення додаткових питань Ви можете звернутися до адвокатів компанії Перша Юридична. Ми з радістю надамо юридичну консультацію, та за потреби допоможемо з підготовкою документів, необхідних для отримання статусу критично важливого підприємства.

Оприлюднено

Розблокування податкових накладних

Останні часом бізнес потерпає від блокування податковим органом податкових накладних і такі випадки непоодинокі.

Блокування податкових накладних (ПН) в Україні — це проблема, яка може мати серйозні наслідки для платників податків.

Розблокування податкових накладних — це процедура, яка здійснюється у разі, якщо податкова накладна/розрахунок коригування (далі – ПН/РК) були зупинені в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) через автоматизовану систему моніторингу відповідності (АСМТ) критеріям ризиків (так званий “блок”) відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Причини блокування

Податкова накладна може бути «заблокована», якщо:

  • Платник податків потрапляє до переліку ризикових;
  • Номенклатура товару чи операції відповідає “ризиковим”;
  • Сума перевищує певні пороги;
  • Наявність розбіжностей у звітності;
  • Невідповідність кодів товарів або послуг;
  • Є невідповідність між обсягами постачання та даними з податкової звітності.

Алгоритм дій для розблокування

  1. Отримати квитанцію про зупинення реєстрації.
    Зазвичай це Квитанція №1 із зазначенням причин.
  2. Підготувати пояснення та документи.
  3. Це може бути:

    • Податкові накладні з попередніх періодів;
    • Договори, рахунки-фактури, акти приймання передачі;
    • ТТН, сертифікати якості;
    • Банківські виписки;
    • Складські документи, акти виконаних робіт тощо.
  4. Подати пояснення через Електронний кабінет платника.
    У розділі «Зупинення реєстрації ПН/РК».
    Важливо вкластися в термін 365 календарних днів з дати складання ПН/РК.
  5. Очікувати рішення комісії державної податкової служби (далі – ДПС).
    Протягом 5 робочих днів податкова приймає рішення: розблокувати або відмовити.Результат приходить у вигляді Квитанції №2 через Електронний кабінет.
  6. Оскарження у разі відмови.
    У адміністративному порядку (скарга до ДПС України) — протягом 10 днів.
    Або у судовому порядку — протягом 3 місяців з дня отримання відповіді на скаргу (рішення про відмову).

Для наших читачів рекомендуємо:

  • Регулярно перевіряйте статус платника у переліку ризикових (через Електронний кабінет або запит до ДПС).
  • Подавайте завчасно документи по підозрілим операціям, щоб зменшити ризик блокування.
  • Ведіть повний комплект первинних документів для кожної операції.

Успішно зареєстрована податкова накладна має прямий вплив на формування податкового кредиту.

Розглянемо основні наслідки «блокування» податкових накладних, як для постачальника, так і для покупця:

  1. Фінансові наслідкиДля постачальника:
    • Затримка в оплаті: покупці можуть відмовитися оплачувати рахунки до розблокування ПН.
    • Втрата ділової репутації: контрагенти можуть уникати співпраці.
    • Адміністративні витрати: витрати на юристів, податкових консультантів, складання пояснень та скарг.

    Для покупця:

    • Втрата податкового кредиту з ПДВ: покупець не зможе включити ПН до складу податкового кредиту до її реєстрації.
    • Порушення касових і фінансових планів.
  2. Юридичні наслідки
    • Судові спори: у випадку, якщо ДПС відмовляє у розблокуванні ПН, підприємство може звернутися до суду.
    • Оскарження дій ДПС: податкові накладні можна розблокувати через адміністративне оскарження (скарга до ДПС) або судовий позов.
  3. Тимчасові наслідки
    • Призупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН: ПН вважається «нереєстрованою» до моменту позитивного рішення.
    • Втрата часу на підготовку документів та пояснень: підприємство повинно довести реальність господарської операції.
  4. Бізнесові наслідки
    • Зниження ліквідності підприємства.
    • Ризик розірвання договорів з партнерами через недовіру.
    • Вплив на бухгалтерську звітність — викривлення податкової та фінансової інформації.
    • Втрата податкового кредиту.

Звертаючись до нас, Ви можете отримати комплексний супровід справи в суді щодо «розблокування» податкових накладних, підготовка та подача адміністративного позову, а також скасування рішення про визнання підприємства таким, що відповідає критеріям «ризиковості», який включає всі необхідні заходи для ефективного вирішення зазначених питань.

Ми не обмежуємося переліченими вище, вже відомими категоріями спорів і готові ретельно дослідити саме Вашу проблему чи питання та підібрати необхідний правовий інструментарій для досягнення бажаного результату.

Перелік наших юридичних послуг, викладений на сторінці, не є вичерпним і має орієнтовний характер!

Для отримання більш детальної юридичної консультації щодо оскарження дій податкових органів та розблокування податкових накладних рекомендуємо звернутися за юридичною консультацією до професіоналів юридичної компанії «Перша юридична», які допоможуть Вам!

Заповніть форму заявки на сайті просто зараз або зателефонуйте за одним із номерів: +38 (044) 35-35-164, +38 (067) 306-89-89, +38 (063) 45-85-448, +38 (099) 367-89-89.

Оприлюднено

Податок на нерухомість в Україні

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (або податок на нерухомість) є складовою частиною податку на майно відповідно до розділу ХІІ Податкового кодексу України.

Платниками цього податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Законодавством визначено перелік об’єктів нерухомості, що не є об’єктом оподаткування, серед них:

  • об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;
  • будівлі дитячих будинків сімейного типу;
  • гуртожитки;
  • житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради.

Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Ставку податку визначає місцева влада. При цьому обовʼязково має врахувати тип житла та розташування.

У 2025 році податок сплачується за звітний 2024 рік.

Розмір ставки податку не може перевищувати 1,5 % розміру мінімальної зарплати за 1 квадратний метр, яка на 1 січня 2024 року становила 7100 грн. Отже, максимальний розмірставки 106,5 грн за 1 квадратний метр.

Порядок нарахування та сплати податку на нерухомість фізичними особами.

До 1 липня кожен, хто за даними державних реєстрів має сплатити цей податок, отримає відповідне повідомлення з чіткими розрахунками в електронний кабінет платників податків або рекомендованим листом.

Строк для сплати податку: 60 днів з моменту отримання податкового повідомлення-рішення.

Від сплати податку звільнені:

  • власники житлової нерухомості, сумарна площа якої не перевищує встановлених норм (для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів, для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів);
  • власники, чия нерухомість знаходиться на окупованих територіях, пошкоджена чи в зоні активних бойових дій. .

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:

  • об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
  • розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
  • права на користування пільгою із сплати податку;
  • розміру ставки податку;
  • нарахованої суми податку. .

Порядок нарахування та сплати податку на нерухомість юридичними особами.

Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою – платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Податок на нерухомість юридичними особами сплачується авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

У разі виникнення додаткових питань щодо порядку нарахування та сплати податку на нерухомість юридичними або фізичними особами, Ви можете звернутися за бухгалтерськими послугами до юридичної компанії «Перша Юридична». Наші адвокати та бухгалтери з радістю нададуть юридичну консультацію з зазначеного питання.

Оприлюднено

Звільнення працівника за угодою сторін. Що варто знати?

Звільнення за угодою сторін є одним із способів завершення трудових відносин між працівником та роботодавцем. Це рішення має бути взаємним і задовольняти обидві сторони. Давайте розглянемо основні етапи, які варто врахувати при звільненні працівника за угодою сторін.

  1. Ініціатива.
  2. Для звільнення за угодою сторін необхідна згода як роботодавця, так і працівника. Це забезпечує юридичну безпеку для обох сторін.

    Звільнення за угодою сторін може бути ініційованим як працівником, так і роботодавцем. У будь-якому випадку, важливо обговорити дане питання, враховуючи причини та обставини, що призвели до рішення про звільнення.

    За такої підстави звільнення працівника може відбутися у будь-який строк, але обов’язково за наявності спільної згоди між працівником та роботодавцем.

    Звільнення може відбутися як у день внесення пропозиції, так і у будь-який інший момент.

  3. Обговорення умов.
  4. Після того, як одна зі сторін виявила бажання звільнитися чи звільнити, слід обговорити умови звільнення, а саме:

    • Термін звільнення;
    • Фінансові питання (останню зарплату, компенсації, виплати);
    • Виконання залишкових обов’язків.
  5. Угода сторін.
  6. Всі домовленості про звільнення містяться у кінцевій угоді сторін. Угода сторін може бути оформлена як письмово так і усно.

    Саме ж оформлення припинення трудового договору за угодою сторін має бути належним чином оформлене в письмовій формі.

    Роботодавець зобов’язаний у день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення, письмове повідомлення про нараховані та виплачені йому суми при звільненні та провести з ним розрахунок у строки, визначені статтею 116 КЗпП, а також на вимогу працівника внести належні записи про звільнення до трудової книжки, що зберігається у працівника. (стаття 47 КЗпП).

  7. Оформлення документів
  8. Роботодавець зобов’язаний оформити звільнення працівника відповідно до норм трудового законодавства.

    Це передбачає:

    • Внесення запису до трудової книжки;
    • Видача трудової книжки;
    • Оформлення розрахункових документів;
    • Ознайомлення з наказом.
  9. Виплата компенсацій
  10. При звільненні працівника за угодою сторін, виплати можуть варіюватися в залежності від домовленостей сторін.

    Основні види виплат, які можуть бути запропоновані при такому звільненні:

    • працівнику має бути виплачена остання заробітна плата за виконану роботу (вона включає зарплату за відпрацьовані дні, вихідні та святкові дні);
    • угода може передбачати виплату компенсації в разі звільнення. Ця компенсація може бути встановлена у вигляді: (щомісячної або одноразової виплати; компенсації за невикористану відпустку).

Якщо працівник не використав всі дні щорічної відпустки, роботодавець зобов’язаний компенсувати їх у грошовій формі.

У разі, якщо працівник поніс матеріальні витрати у зв’язку зі звільненням (наприклад, витрати на переїзд до нового місця роботи), це також може бути враховано при звільненні.

Якщо в процесі роботи працівник мав право на бонуси чи премії, роботодавець може вирішити виплатити їх у момент звільнення.

У залежності від специфіки трудового договору та угоди, можуть бути передбачені й інші виплати, такі як:

  • Виплати за дотримання конфіденційності.
  • Виплати за виконання специфічних умов, якщо це обумовлено в трудовому договорі.

Звільнення працівника за угодою сторін може бути ефективним рішенням для обох сторін, якщо дотримуватись встановленого порядку. Найкраще звернутися за допомогою до юриста або професійного кадровика, щоб оформлення відбулося відповідно до вимог чинного законодавства.

Важливо мати на увазі, що подібний процес потребує відкритого спілкування та взаєморозуміння, що дозволяє уникнути конфліктів і непорозумінь.

Для юридичної консультації з питань звільнення за угодою сторін та правильного оформлення відповідних документів, Ви можете звернутися до юридичної компанії «Перша юридична» , заповнивши форму заявки або зателефонувавши нам: +38 (044) 35-35-164, +38 (067) 306-89-89, +38 (063) 45-85-448, +38 (099) 367-89-89.

Оприлюднено

Христос Воскрес!

Дорогі клієнти, партнери та друзі!

Команда Першої Юридичної щиро вітає вас зі світлим святом Великодня!
Нехай у ваших оселях панують спокій, злагода та добро.
Бажаємо вам віри у власні сили, впевненості в майбутньому та надійної правової підтримки поруч.
Ми й надалі дбатимемо про ваш юридичний захист — з турботою, професійністю та повагою.

З найкращими побажаннями,
Ваша команда Першої Юридичної
https://firstlegal.com.ua

Оприлюднено

Порядок звільнення працівника за ініціативою роботодавця

Звільнення працівника за ініціативою роботодавця — це складний процес, що вимагає дотримання певних норм трудового законодавства і внутрішніх трудових правил підприємства. У цій статті ми розглянемо основні етапи та вимоги, пов’язані зі звільненням працівника за ініціативою роботодавця.

  1. Підстави для звільнення. Згідно з Кодексом законів про працю України (КЗпП), звільнення працівника може відбуватися з різних причин, в тому числі:
    • Прогули без поважних причин.
    • систематичного невиконання працівником без поважних причин обов’язків, покладених на нього трудовим договором або правилами внутрішнього трудового розпорядку, якщо до працівника раніше застосовувалися заходи дисциплінарного стягнення;
    • Зниження продуктивності праці.
    • Непроходження атестації.
    • Виявлення недостовірних відомостей під час прийому на роботу.
    • виявленої невідповідності працівника займаній посаді або виконуваній роботі внаслідок недостатньої кваліфікації або стану здоров’я
    • змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників;
    • появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп’яніння тощо.

    Основні статті, що можуть бути підставою для звільнення, включають:

    • Стаття 40 (порушення трудової дисципліни).
    • Стаття 41 (додаткові підстави для звільнення, такі як: систематичне невиконання трудових обов’язків, прогули без поважних причин, тощо).
  2. Підготовка до звільнення.
  3. Звільнення працівника за ініціативою роботодавця має чіткі підстави, передбачені ст. ст.40, 41 КЗпП України.

    Проаналізувавши ці норми можна дійти висновку, що для звільнення працівника по підставам указаних статей необхідна документальна фіксація юридичних фактів на підставі яких відбувається звільнення.

    Важливо збирати та зберігати документи, що підтверджують порушення. Це можуть бути:

    • Акти перевірок.
    • Журнали обліку робочого часу.
    • Документи про порушення трудової дисципліни.
  4. Проведення зборів
  5. У деяких випадках (наприклад, при звільненні через скорочення штату) роботодавець повинен провести збори із профспілковою організацією або представниками працівників для обговорення умов звільнення та можливих альтернатив.

    При звільненні з роботи з ініціативи роботодавця за скороченням штату Вас повинні попередити про це не раніше аніж за два місяці до звільнення.

  6. Оформлення звільнення
  7. Звільнення повинно бути оформлене низкою документів, зокрема:

    • Наказ про звільнення (наказ повинний містити дані про працівника, причину звільнення, дату та підпис керівника).
    • Розрахункова відомість (документ, що свідчить про всі нарахування, які підлягають виплаті працівникові).

    Працівник відділу кадрів зобов’язаний Вас ознайомити з наказом про звільнення у день звільнення. Ваш підпис та дата ознайомлення з наказом свідчить про таке ознайомлення з наказом.

    У день звільнення Вам зобов’язані надати копію наказу та письмове повідомлення про нараховані та виплачені суми при звільненні. При цьому, в повідомленні повинна бути деталізована інформація про нараховані та виплачені при звільненні суми із зазначенням окремо кожного виду виплати.

  8. Виплата компенсацій
  9. При звільненні працівника за ініціативою роботодавця він має право на наступні виплати:

    • Остання заробітна плата (виплата повинна включати всі суми, що належать працівнику до дня звільнення).
    • Компенсація за невикористану відпустку (якщо працівник не використав дні відпустки, їй нараховується грошова компенсація).
    • Додаткові виплати (у разі, якщо це передбачено трудовим контрактом або внутрішніми документами підприємства).

    До впровадження воєнного стану в Україні КЗпП забороняв звільняти працівника за ініціативою роботодавця під час тимчасової непрацездатності або перебування у відпустці. Під час дії воєнного стану такої гарантії тимчасово немає.

    Так, ст. 5 Закону України від 15.03.2022 «Про організацію трудових відносин у період дії воєнного стану» допускає можливість для роботодавця звільнити працівника, зокрема:

    • у період тимчасової непрацездатності;
    • у період перебування у відпустці (крім відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами та відпустки по догляду за дитиною до досягнення трирічного віку).

    Звільнення працівника за ініціативою роботодавця є процесом, що вимагає деталізованого дотримання трудового законодавства. Чітке виконання всіх етапів та оформлення документів допоможуть уникнути конфліктів та правових проблем в майбутньому.

    Для отримання індивідуальної консультації адвоката щодо процедури звільнення з ініціативи роботодавця звертайтесь до юристів у Києві компанії «Перша юридична». Ми також пропонуємо послуги з кадрового аутсорсингу у Києві. Зв’язатися з нами можна через форму на сайті або телефоном: +38 (044) 35-35-164, +38 (067) 306-89-89, +38 (063) 45-85-448, +38 (099) 367-89-89.

Оприлюднено

Звільнення працівника за власним бажанням. Що варто знати?

Розірвання трудового договору з ініціативи працівника регулюється статтею 38 Кодексу законів про працю України (КЗпП). Працівник має право ініціювати звільнення з різних причин, і процес цього звільнення передбачає певні етапи.

  1. Підготовка до звільнення. У кожної людини можуть бути свої причини для звільнення, а саме:
    • особисті причини (переїзд, зміна місця проживання тощо);
    • зміна умов праці або неналежні умови праці;
    • вибір іншої роботи.

    Перед тим, як подавати заяву на звільнення, працівник повинен визначитися з причинами свого звільнення, які він буде указувати в заяві на звільнення.

  2. Подача заяви на звільнення. . Працівник повинен скласти письмову заяву про звільнення та подати її безпосередньо керівникові або в кадровий відділ.В заяві потрібно вказати:
    • дату написання;
    • назву організації;
    • дані (П.І.Б.) працівника;
    • формулювання “Прошу звільнити мене з посади (вказати посаду) у зв’язку зі… (вказати причину)”;
    • дату, з якої бажаєте звільнитися
  3. Термін повідомлення
  4. Згідно зі статтею 38 Кодексу законів про працю, працівник зобов’язаний повідомити роботодавця про своє намір звільнитися за два тижні до дати звільнення. У деяких випадках (наприклад, за угодою сторін) цей термін може бути скорочено.

  5. Питання, пов’язані з розрахункамиРоботодавець зобов’язаний провести розрахунок з працівником, що звільняється. Це включає:
    • виплату зарплати за відпрацьований час;
    • вихідну допомогу (якщо передбачено в колективному договорі або трудовій угоді);

    Працівник також має право на компенсацію за невикористану відпустку.

    Перша і найосновніша виплата, яка належить звільненому працівнику, — це розрахунок зарплати за фактично відпрацьований час у місяці звільнення. Це включає оплату відпрацьованих днів, а також, у разі якщо працівник відпрацьовував надурочно, оплату за надурочні години.

    Згідно з законодавством, працівники мають право на вихідну допомогу в певних випадках. Якщо звільнення відбулося за ініціативою роботодавця не з вини працівника (наприклад, при скороченні штату), працівнику може бути виплачена вихідна допомога.

    Розмір вихідної допомоги зазвичай становить один середньомісячний заробіток. Важливо звернути увагу на умови колективного договору чи трудового контракту, які можуть передбачати більший розмір виплат.

    Якщо працівник на момент звільнення не використав всі свої дні відпустки, він має право на отримання компенсації за невикористані дні. При розрахунку компенсації враховується середньоденний заробіток працівника та кількість днів невикористаної відпустки.

    Якщо звільнення відбулося за згодою сторін, працівник може отримати додаткові виплати, що можуть бути визначені в умовах угоди про звільнення. Це може включати компенсації, премії чи інші одноразові виплати.

  6. Оформлення звільнення
  7. При звільненні працівника, кадровий відділ видає наказ про звільнення, який повинен бути підписаний керівником. Працівник отримує копію наказу (за бажанням).

    У випадку порушення роботодавцем законодавства про працю передбачено адміністративну, матеріальну, кримінальну відповідальність.

    За порушення термінів виплати заробітної плати, виплати її не в повному обсязі, а також інші порушення вимог законодавства про працю відповідно до ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу на посадових осіб підприємств та ФОПів від 30 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 510 до 1700 грн).

    За порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі тягне за собою накладення штрафу у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (ст. 265 КЗпП України).

    За безпідставну невиплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи іншої виплати громадянам більш як за один місяць, вчинена умисно керівником підприємства або ФОПів передбачена кримінальна відповідальність у вигляді штрафу від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 8500 до 17000 грн) або виправними роботами на строк до 2 років, або позбавленням волі на строк до 2 років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю (ст. 175 Кримінального кодексу України).

    Під час воєнного стану роботодавець звільняється від відповідальності за порушення зобов’язання щодо строків оплати праці, якщо доведе, що це порушення сталося внаслідок ведення бойових дій або дії інших обставин непереборної сили.

    При неможливості виплати зарплати через воєнні дії, строк її виплати може бути відтермінований до моменту відновлення діяльності підприємства.

    Якщо ж Ваш роботодавець самозайнята особа і був призваний на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, то такий роботодавець – фізична особа повинен виконати свої обов’язки протягом місяця після звільнення з такої військової служби без застосування санкцій та штрафів.

    Для більш детальної консультацією юриста щодо оформлення звільнення за власним бажанням Ви можете звернутися до адвокатів в Києві Юридичної компанії «Перша юридична», також наша юридична компанія надає послуги кадрового аутсорсингу у Києві. Звертайтеся за консультаціями заповнивши форму заявки на сайті або просто, зателефонувавши нам за телефоном: +38 (044) 35-35-164, +38 (067) 306-89-89, +38 (063) 45-85-448, +38 (099) 367-89-89.

Оприлюднено

Оскарження штрафів від ТЦК

В особливий період працівники Територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (в подальшому – ТЦК) наділені повноваженнями за порушення військового обліку а також за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та ухилення від мобілізації складати протоколи та притягувати фізичних та юридичних осіб до адміністративної відповідальності за статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП).

Згідно зі ст. 235 КУпАП, категорію справ про адміністративні правопорушення за статтями 210, 210-1, 211 КУпАП уповноважені розглядати безпосередньо ТЦК — за результатом розгляду справи вони складають Постанову про накладення адміністративного стягнення.

За неявку до ТЦК за повісткою передбачено штраф від 17 000 до 25 000 грн за перше правопорушення. Щодо осіб, які вчасно не оновили свої дані, ТЦК також мають право складати такі постанови та накладати штрафи. Однак у громадян все ж можуть бути підстави для їхнього оскарження.

Дані штрафи можна оскаржити до суду шляхом подання позову з аргументацією неправомірності дій/рішень співробітників ТЦК. Предметом оскарження буде не протокол, а постанова про притягнення до адміністративної відповідальності у вигляді накладення штрафу, що виноситься за результатами розгляду протоколу.

Для з’ясування всіх обставин оскарження штрафів від ТЦК, його доцільність в конкретному випадку – звертайтеся до адвокатів нашої юридичної компанії «Перша Юридична».

Про вже накладений штраф, а відтак відкрите виконавче провадження, особа дізнається коли виконавча служба заблокувала рахунки або стягнула із банківських рахунків боржника зазначену суму штрафу.

Як дізнатися, що на вас наклали штраф?

Дізнатись про те, що на особу накладено штраф ТЦК, можна з трьох джерел:

  • Безпосередньо в ТЦК під час візиту.
  • З Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень .
  • У застосунку «Дія»: в розділі «Сервіси», вкладка «Виконавчі провадження».

З метою недопущення стягнення з Вас штрафу позов до суду на скасування штрафу треба подати протягом 10 днів з дня винесення постанови про накладення штрафу. А якщо так сталося, що про винесення постанови Ви дізналися запізно і вже не встигаєте дотриматися десятиденного строку на оскарження, то разом з позовом слід подати до суду заяву (клопотання) про поновлення строку на оскарження, вказавши коли ви дізналися про дану постанову.

Чи можна оскаржити штрафи за порушення правил військового обліку (не оновлення даних, тощо) ?

Так, для цього потрібно подати заяву до суду про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення (штрафу), зазначивши в чому полягає незаконність постанови, яку Ви оскаржуєте. На це дається 10 днів — з моменти її винесення.

Постанова про притягнення особи до адміністративної відповідальності є офіційним документом – рішенням суб’єкта владних повноважень за результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення, в якому, зокрема, має бути чітко зазначено опис обставин, установлених при розгляді справи і посилання на норму закону, яка передбачає відповідальність за це адміністративне правопорушення. Дотримання цих вимог має виключне значення для встановлення об’єктивної істини при оскарженні такої постанови в судовому порядку. Однією з підстав для результативного оскарження постанови є невідповідність вимогам процедури («заочний» розгляд справи, помилки/неправильність тексту, пропуск строку накладення адміністративного стягнення тощо). Консультація з юристами компанії «Перша Юридична» допоможе Вам своєчасно оскаржити штрафи ТЦК і захистити Ваші права.

Підстави для скасування штрафів є:

  • недотримання ТЦК процедури накладення штрафу та/або неналежне повідомлення з боку ТЦК, тобто особі не вручили повістку про явку до ТЦК або вручили з порушенням встановлених термінів;
  • відсутність переконливих доказів вчинення порушень громадянином, у штрафі не вказано причину його накладення, не роз’яснено порядок його оскарження, наприклад, є помилка в персональних даних і т.п.;
  • штрафи накладаються за період, коли нові норми ще не набули чинності, що є підставою для їх скасування.

Штраф накладено незаконно, якщо:

  • Особа не підлягає військовому обліку: у громадянина є законні підстави для звільнення від військового обліку (вік, стан здоров’я, сімейні обставини тощо), але ТЦК не врахувало їх.
  • Наявність поважних причин для неявки до ТЦК: людина перебуває на лікуванні, у відрядженні, виконує інші важливі обов’язки, про що може надати документальні підтвердження.
  • Співробітники ТЦК припустилися помилки: у військовому квитку або інших документах особи міститься помилкова інформація, яка стала причиною накладення штрафу.
  • Неналежні дії ТЦК: шантаж та погрози – працівники ТЦК чинили фізичний тиск, погрожували або вимагали хабар.
  • Випадки дискримінації, тобто штраф було накладено через расу, релігію, політичні переконання та принципи.
  • Незаконне вилучення документів: працівники ТЦК вилучили документи без законних підстав.

Загальний принцип розгляду справ про накладення штрафів ТЦК

ТЦК повинен повідомити особу про час і місце розгляду адміністративної справи, адже відповідно до ст. 268 КУпАП справа повинна обов’язково розглядатися у присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності й може бути розглянута без її присутності лише у випадках, коли є дані про своєчасне сповіщення її про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Важливо! Повістка про виклик до ТЦК, наприклад, для уточнення облікових даних не може вважатися повідомленням в межах розгляду справи про адміністративне правопорушення.

На практиці ТЦК дуже часто забуває повідомити особу про розгляд справи або повідомляє так, що особа, яка притягається до відповідальності, не отримує цього повідомлення. Незабезпечення повідомлення особи про дату, час і місце розгляду справи веде до порушень прав людини, а це зі свого боку впливає на законність прийнятого рішення. І от на виході ми маємо постанову про накладення штрафу, яка має всі підстави для оскарження.

Як ми зазначали раніше оскарження такої постанови відбувається у 10 денний термін із дня винесення такої постанови.

Суди досить критично реагують на порушення процедури повідомлення і скасовують постанови про накладення штрафів навіть в тих випадках, коли особа фактично винна у вчиненні правопорушення. Тобто у випадках, коли ТЦК забуває повідомити особу про час і місце розгляду справи, суди практично завжди стають на бік скаржників та скасовують протиправні постанови.

Так, Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду по справі № 754/9026/24 від 24 вересня 2024 р., суд скасував накладені штрафи, аналогічна позиція висвітлена у рішенні Сокирянського районного суду Чернівецької області по справі № 722/161/25, де суд скасував штраф у розмірі 17 тис. грн для військовозобов’язаного, який не з’явився до ТЦК після отримання повістки. Суд ухвалив рішення на користь позивача, рішення набрало законної сили.

Наразі судових позовів про скасування штрафів ТЦК є досить багато, позитивний результат розгляду яких дуже високий.

Ризики не оскарження постанов про оскарження штрафів ТЦК

Постанову ТЦК про притягнення до адміністративної відповідальності можна й не оскаржувати, сплативши штраф. Але існує один дуже важливий момент – кримінальна відповідальність.

Кримінальний кодекс (КК) України містить статті, які також мають відношення до мобілізації та призову. Так, стаття 336 КК передбачає покарання за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб з-поміж резервістів в особливий період.

Водночас стаття 337 КК передбачає покарання за ухилення призовника, військовозобов’язаного, резервіста від військового обліку після попередження, зробленого відповідним керівником ТЦК, керівниками відповідних органів Служби безпеки України, відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України. Остання стаття взагалі чітко зазначає про кримінальну відповідальність після попередження, зробленого керівником ТЦК.

Звертаємо Вашу увагу, що 13 березня 2025 року Верховна Рада прийняла в цілому законопроект № 12093, яким пропонується знижку 50% на штрафи для військовозобовʼязаних, які добровільно сплатять стягнення за порушення військового обліку, йдеться у картці закону на сайті парламенту, який наразі переданий на підпис Президенту України.

Згідно з ухваленим документом, військовозобовʼязаний, якого притягнули до адміністративної відповідальності, матиме можливість звернутися до уповноважених органів і сплатити накладений штраф на 50% менше протягом 10 днів. Замість 17 000 гривень потрібно буде сплатити лише 8500 гривень. Така можливість надається у разі, якщо порушник не заперечує свою провину і готовий до адміністративної відповідальності.

Для отримання більш детальної юридичної консультації щодо скасування штрафів ТЦК рекомендуємо звернутися за консультацією до професіоналів юридичної компанії «Перша юридична» допоможуть Вам! Заповніть форму заявки на сайті просто зараз або зателефонуйте за одним із номерів: +38 (044) 35-35-164, +38 (067) 306-89-89, +38 (063) 45-85-448, +38 (099) 367-89-89.

Оприлюднено

Довідка про відсутність заборгованості по аліментах: що потрібно знати

Довідка про відсутність заборгованості по аліментах: що потрібно знати

Довідка про відсутність заборгованості по аліментах – це документ, який підтверджує, що особа не має боргів за рішенням суду та виконавчим провадженням щодо сплати аліментів. Така довідка може бути корисною, наприклад під час виїзду за кордон (в Україні діє обмеження на виїзд за кордон для боржників, які мають заборгованість понад 4 місяці), для отримання кредиту (банки можуть вимагати цю довідку як підтвердження фінансової дисципліни позичальника) тощо.

Діючим законодавством не встановлено єдиної форми довідки про відсутність заборгованості по аліментам. Проте, нормативними актами передбачена довідка схожа за змістом – довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів.

Видає таку довідку орган державної виконавчої служби або приватний виконавець – той, в провадженні якого перебуває виконавче провадження. Вона видається протягом трьох робочих днів з моменту надходження відповідної заяви від стягувача.

Проте й тут можуть виникнути нюанси: якщо сукупний розмір заборгованості зі сплати аліментів з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання є меншим, ніж сума відповідних платежів за три місяці, орган державної виконавчої служби, приватний виконавець письмово повідомляє стягувача про відмову у видачі довідки та надає йому розрахунок заборгованості.

Варто звернути увагу, що у довідці про наявність заборгованості зі сплати аліментів зазначається інформація станом на дату її видачі, а тому отримувати її слід максимально наближено до потенційної дати використання.

Для більш детальної консультації юриста Ви можете звернутися до фахівців юридичної компанії «Перша юридична». Ми надаємо професійні юридичні послуги, а досвідчений юрист або адвокат допоможе вирішити Ваше питання швидко та компетентно. Заповніть форму заявки на нашому сайті або зателефонуйте нам за телефоном:

+38 (044) 35-35-164, +38 (067) 306-89-89, +38 (063) 45-85-448, +38 (099) 367-89-89.

Оприлюднено

Довідка про відсутність корупційних правопорушень: як отримати та для чого вона потрібна

Довідка про відсутність корупційних правопорушень: як отримати та для чого вона потрібна

В тій чи іншій ситуації юридичні чи фізичні особі необхідно підтверджувати факти певного статусу особи. Так, в Україні діє Закон України «Про запобігання корупції», який передбачає необхідність певним суб’єктам підтвердження статусу суб’єкту щодо відсутності корупційного правопорушення. Довідка про відсутність корупційних правопорушень – це офіційний документ, який підтверджує, що фізична або юридична особа не має судимості за корупційні злочини. Як отримати таку довідку та для чого вона потрібна, давайте розглянемо це в цій статті.

Так, законодавством встановлено, що наявність довідки про відсутність корупційних правопорушень необхідна в наступних випадках, а саме:

  • для участі в державних тендерах та закупівлях;
  • з метою отримання ліцензій та дозволів на ведення господарської діяльності;
  • для працевлаштування на державну службу або в органи місцевого самоврядування;
  • з метою вступу до навчальних закладів на державну форму навчання;
  • щоб отримати візу для в’їзду до деяких країн;
  • щоб перевірити відомості про людей, які є кандидатами на зайняття посад, що пов’язані з функціонуванням держави або місцевого самоврядування;
  • запит може надходити від правоохоронних органів, якщо потрібна інформація при кримінальному чи адміністративному провадженні.

Довідка про відсутність корупційних правопорушень надається спеціально уповноваженим на це органом – Національним агентством з питань запобігання корупції в порядку, передбаченим Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.

Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, порядок його формування та ведення затверджено рішенням НАЗК від 09.02.2018 № 166, зареєстровано в Мін’юсті 21.03 2018 р. за № 345/31797.

Вказаний реєстр відображає інформацію про фізичних осіб, яких було притягнуто до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної або цивільно-правової відповідальності за вчинення корупційних правопорушень та про юридичних осіб, до яких були застосовані заходи кримінально-правового характеру у зв’язку з вчиненням вказаних корупційних правопорушень.

Яка ж інформація відображається в реєстрі?

В реєстрі доступна наступна інформація щодо осіб:

  1. про фізичну особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення:
    • прізвище, ім’я, по батькові;
    • місце роботи, посада на час вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
    • склад корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
    • вид покарання (стягнення);
    • спосіб вчинення дисциплінарного корупційного проступку;
    • вид дисциплінарного стягнення;
  2. про юридичну особу, до якої застосовано заходи кримінально-правового характеру:
    • найменування;
    • юридична адреса, код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців;
    • склад корупційного правопорушення, у зв’язку з вчиненням якого застосовано заходи кримінально-правового характеру;
    • вид застосованих заходів кримінально-правового характеру.

Види відомостей з Реєстру

Відомості з Реєстру надаються у вигляді витягу з вказаного реєстру та інформаційної довідки.

Інформаційна довідка з реєстру формується будь-яким користувачем в онлайн-режимі.

Реєстр безоплатний, комфортний у користуванні та доступний цілодобово через офіційний веб-сайт НАЗК.

Застосування правил електронного документообігу надає можливість фізичним та юридичним особам швидко та в доступному форматі отримувати інформаційну довідку за допомогою ЕЦП (кваліфікованого електронного підпису).

Інформаційна довідка стосовно юридичних осіб формується на основі даних, вказаних в ЕЦП юридичної особи, шляхом пошуку в Реєстрі за найменуванням юридичної особи, кодом в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ідентифікаційним кодом юридичної особи іншої країни (для нерезидентів).

Інформаційна довідка стосовно фізичних осіб формується на підставі персональних даних (прізвище, ім’я, по-батькові) та реєстраційного номеру облікової картки платника податків, вказаних в ЕЦП фізичної особи.

Якщо ж для підтвердження Вашого статусу необхідний Витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, Ви чи Ваш представник (адвокат чи юрист) може звернутися до реєстратора Національного агентства з питань запобігання корупції (будь-якого структурного підрозділу НАЗК) з письмовим запитом на його отримання протягом семи робочих днів. До письмово запиту на отримання витягу необхідно долучити ксерокопію паспорта та згоду на обробку персональних, довіреність на представлення інтересів особи, посвідчену в установленому законодавством порядку.

Для більш детальної консультації юриста Ви можете звернутися до фахівців Юридичної компанії «Перша юридична», заповнивши форму заявки на нашому сайті або просто, зателефонувавши нам за телефоном: +38 (044) 35-35-164, +38 (067) 306-89-89, +38 (063) 45-85-448, +38 (099) 367-89-89.