Особливості відновлення бухгалтерського обліку

Оприлюднено

Особенности восстановления бухгалтерского учета

Поняття бухгалтерського обліку досить широке та містке і найкраще описане ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Трактується воно чинним законодавством як частина господарського обліку в рамках якого здійснюється спостереження та контроль за діяльністю підприємства.

Відновлення бухгалтерського обліку – комплекс заходів, направлений на відновлення синтетичних, аналітичних та податкових реєстрів обліку. А також відновлення та подання фінансової й податкової звітності на підставі первинних документів.

Чому та в яких випадках необхідне відновлення бухгалтерського обліку

В першу чергу слід відзначити про ступінь важливості подання звітності та ведення обліку. Адже неправильно побудований процес та недостовірні дані призводять до унеможливлення контролю фінансів та активів компанії. Надалі це призводить до наслідків у вигляді штрафних санкцій та пені при податкових перевірках. Можливий взагалі арешт активів та зупинка банківських операцій. А відносно керівництва компанії накладення адміністративної та кримінальної відповідальності. Найгіршими наслідками для компанії, в якій неправильно ведеться облік є повне припинення її діяльності.

Основними причинами через які виникає необхідність відновлення обліку є не тільки повна його відсутність, а і перерви в окремих періодах. Причинами тому можуть бути форс-мажорні обставини, пов’язані з: війною (воєнним станом), пожежами, крадіжками, пошкодженням обладнання тощо. Нерідко наслідками є втрата документів та інформації, через що в якийсь час унеможливлюється облік.

Окрім перерви в роботі бухгалтерії, однією з причин необхідності відновлення обліку є неправильне його ведення некомпетентними співробітниками. Такі випадки можуть бути виявлені в процесі аудиту чи податкової перевірки. Нерідко причинами є зміна персоналу бухгалтерії, в т.ч. через реорганізацію чи зміну власника.

Аутсорсингові бухгалтерські послуги

З метою приведення до порядку документації компанії замовника відповідно до вимог українського законодавства, раціонально скористуватись послугою відновлення бухгалтерського обліку. Замовити послугу повного або часткового відновлення краще в сторонній незалежній організації, яка спеціалізується у сфері бухгалтерської допомоги.

Замовлення бухгалтерських послуг впорядкує облік та актуалізує інформацію про дебіторську і кредиторську заборгованості, фінансовий результат, дані прибутків та збитків. Закриються питання оплати податків, штрафів та пені. Аудиторський склад фахівців не тільки знайде помилки та недоліки, а і розробить методику їх усунення та упередження подальшого виникнення.

В залежності від конкретної ситуації окремо взятого підприємства, процедура може мати довготривалий характер та розділена на етапи:

  1. Ознайомлення з підприємством та попередня оцінка стану обліку.
  2. Проведення аудиту з підготовкою та складанням звіту про виявлені недоліки, їх обсяг. Опис покрокового усунення враховуючи терміни виконання робіт та їх вартість.
  3. На підставі попередньо складеного аналізу укладання договору про надання послуг з відновлення бухгалтерського обліку.
  4. Старт роботи фахівців виконавця відповідно до програми виконання.
  5. Підготовка звіту за результатами проведеної роботи.
  6. Для упередження неправильного обліку проведення інструктажів з персоналом замовника.
  7. Завершення надання послуг з підписанням актів виконаних робіт.

ТОВ «Перша юридична» має велику кількість фахівців з бухгалтерського обліку, аудиторів, юристів та податкових консультантів. Спільна робота замовника та виконавця над проблемами обліку гарантує якісний результат відтворення всієї документації. Клієнт матиме достовірну та правильну інформацію по всіх рахункам бухгалтерського обліку та податкової звітності.


Ще Новини: